6.SINIF FEN BİLGİSİ

6.SINIF FEN BİLGİSİ
Boğaziçi Kolejinde Fen Bilgisi dersleri öğretim programının amacı, her bireyin fen okur-yazarı olarak yetişmesidir. Bunun için fen eğitimi programları öğrenci merkezli, deneye, araştırmaya, incelemeye dayalı etkinliklerden oluşturulmuştur. Fen Bilgisi dersi tam anlamıyla bir yakın çevre dersidir. Yakın çevre çocuğun ilgi ve ihtiyaçları, somutluk, yaparak yaşayarak öğrenme ilkeleri başlıca örtüşme noktalarıdır. Bu örtüşme noktalarını öğrenciye kazandırabilmek ve derse aktif katılımını sağlayabilmek amacıyla laboratuvar ve proje çalışmaları gerçekleştirilmektedir.
Altıncı sınıf öğrencilerimiz, “Vücudumuzdaki Sistemler” ünitesinde hayvan ve bitki hücresini karşılaştırır. Destek ve hareket sistemi, solunum sistemi, dolaşım sistemi konularında yapı ve organların görevlerini öğrenir, şema ve model üzerinde çalışırlar. “Hareket ve Kuvvet” ünitesinde öğrencilerimizin; kuvvetin yönünü, doğrultusunu, büyüklüğünü çizerek göstermesini bekleriz. Öğrencilerimiz dengelenmiş ve dengelenmemiş kuvvetleri gözlemleyerek keşfeder. Yine bu ünite kapsamında öğrencilerimiz sürati tanımlar ve yol, zaman, sürat arasındaki ilişkiyi grafik üzerinde gösterir. “Maddenin Tanecikli Yapısı” ünitesinde öğrencilerimiz; fiziksel ve kimyasal değişim arasındaki farkları çeşitli olayları gözlemleyerek öğrenir. Yoğunluğu tanımlar ve tasarladığı deneyler sonucunda çeşitli maddelerin yoğunluklarını hesaplar. Dördüncü ünite “Işık ve Ses”tir. Bu ünitede öğrencilerimiz, ışığın düzgün ve pürüzlü yüzeylerdeki yansımalarını ışınlar çizerek gösterir. Işığın yansımasında yansıma kurallarını öğrenir. Sesin yayılmasını önlemeye yönelik tahminlerde bulunur ve ses yalıtımının önemini açıklar.
“Bitki ve Hayvanlarda Üreme, Büyüme ve Gelişme” ünitesinde öğrencilerimiz; bitki ve hayvanlardaki üreme çeşitlerini karşılaştırır.Bitki ve hayvanlarda büyüme ve gelişmeye etki eden faktörleri açıklar. Altıncı ünite olan “Madde ve Isı” ünitesinde öğrencimiz; maddeleri ısı iletimi bakımından sınıflandırıp alternatif ısı yalıtımı malzemeleri örnekleri verir.Yakıtları katı,sıvı,gaz olarak sınıflandırıp örnekler verir. “Elektriğin İletimi” ünitesinde öğrencilerimizden; bir elektrik devresindeki ampulün parlaklığının bağlı olduğu değişkenleri deney yaparak keşfetmesini isteriz.Öğrencilerimiz elektriksel direnç kavramını öğrenir ve birimini belirtir.Son ünite olan “Dünyamız, Ay ve Yaşam Kaynağımız Güneş” ünitesinde Dünya, Güneş ve Ay’ın büyüklüklerini model kullanarak gösterir.Katman modelini açıklar ve katmanların genel özelliklerini karşılaştırır Ay’ın evrelerini öğrenir ve sebebini açıklar.