8.SINIF FEN BİLGİSİ

8.SINIF FEN BİLGİSİ
Boğaziçi kolejinde Fen Bilgisi dersleri öğretim programının amacı, her bireyin fen okur-yazarı olarak yetişmesidir. Bunun için fen eğitimi programları öğrenci merkezli, deneye, araştırmaya, incelemeye dayalı etkinliklerden oluşturulmuştur. Fen Bilgisi dersi tam anlamıyla bir yakın çevre dersidir. Yakın çevre çocuğun ilgi ve ihtiyaçları, somutluk, yaparak yaşayarak öğrenme ilkeleri başlıca örtüşme noktalarıdır. Bu örtüşme noktalarını öğrenciye kazandırabilmek ve derse aktif katılımını sağlayabilmek amacıyla laboratuvar ve proje çalışmaları gerçekleştirilmektedir.
“İnsanda Üreme, Büyüme ve Gelişme” ünitesinde öğrencilerimiz; DNA’ nın yapısını model üzerinde gösterir. DNA’ nın nasıl eşlendiğini ifade eder. Mitoz ve mayoz bölünmeyi öğrenip arasındaki farkları açıklar. İnsanda üremeyi sağlayan yapı ve organları şema üzerinde göstererek açıklar. “Basit Makineler” ünitesinde basit makine çeşitlerini inceler ve basit makinelerde işten kazanç olmadığını vurgular. “Maddenin Yapısı ve Özellikleri” ünitesinde öğrencilerimiz; periyodik sistemde ilk 18 elementin “elektron-katman ilişkisi” temelinde elektron dağılımını yapar ve periyodik cetveldeki yerini bulur. Elementleri metal, ametal, soygaz olarak sınıflandırır. Kimyasal bağ kavramını öğrenip iyonik ve kovalent bağ olarak sınıflandırır. Asit ve bazları öğrenip günlük yaşamdan örnekler verir. Kimyasal tepkimeleri bağ oluşumu ve bağ kırılımı temelinde açıklar. Türkiyedeki kimya endüstrisinin gelişimini sorgular. Bir sonraki ünite ışık ve ses dir. Bu ünitede öğrencilerimiz ışığın kırılmasını ince ve kalın kenarlı mercekler kullanarak deneyle gözlemler. Sesin farklı ortamlardaki süratini karşılaştırır. Sesin bir enerji türü olduğunu ve başka bir enerjiye dönüşebileceğini öğrenir.
“Canlılar ve Enerji İlişkileri” ünitesinde öğrencilerimizin; besin zinzirindeki üretici, tüketici ve ayrıştırıcı ilişkisini kavrayıp örnekler verir. Fotosentezle ilgili deneyler yaparak fotosentezin önemini kavrar, fotosentezin nasıl gerçekleştiğini açıklar. Canlılar için solunumun önemini kavrayıp nasıl gerçekleştiğini açıklar. Madde döngülerini şema üzerinde göstererek açıklar. Biyo-teknolojik çalışmalar ile ilgili meslek gruplarını araştırır. “Maddenin Hâlleri ve Isı” ünitesinde öğrencilerimiz; öz ısıyı tanımlar ve yaptığı deneylerle farklı maddelerin öz ısılarının farklı olabileceği çıkarımında bulunur. Isı ile öz ısı, kütle ve sıcaklık arasındaki ilişkiyi kavrar. Öğrencilerimiz maddelerin hal değişim grafiğini çizer ve yorumlar. Yaşamımızdaki Elektrik adlı ünitede öğrencilerimiz; ekektrik yüklerini sınıflandırarak aynı ve farklı cins elektrik yüklerinin birbirlerine etkisini deneyerek keşfeder. Cisimleri, sahip oldukları elektrik yükleri bakımından sınıflandırır. Elektroskobun kullanım amacını öğrenip çalışma prensibini gösterir. Topraklanma olayının ne olduğunu keşfeder. Son ünite “Deprem ve Hava Olayları’nda öğrencilerimiz; depremle ilgili temel kavramları öğrenirler, ülkemizdeki fay hatları hakkında bilgi sahibi olurlar, deprem bölgesi kavramları üzerinde dururlar. Hava olaylarını gözlemleyerek hava olaylarının değişken olduğunu öğrenir. Dünya’nın dönme ekseninin eğikliğini dikkate alarak Güneş etrafındaki dolanma hareketine ait bir model oluşturup açıklar. İklim ve hava olayları arasındaki farkı açıklar. Küresel iklim değişikliklerinin nedenlerini öğrenir.