5.SINIF FEN BİLGİSİ

5.SINIF FEN BİLGİSİ
Boğaziçi kolejinde Fen Bilgisi dersleri öğretim programının amacı, her bireyin fen okur-yazarı olarak yetişmesidir. Bunun için fen eğitimi programları öğrenci merkezli, deneye, araştırmaya, incelemeye dayalı etkinliklerden oluşturulmuştur. Fen Bilgisi dersi tam anlamıyla bir yakın çevre dersidir. Yakın çevre, çocuğun ilgi ve ihtiyaçları, somutluk, yaparak yaşayarak öğrenme ilkeleri başlıca örtüşme noktalarıdır. Bu örtüşme noktalarını öğrenciye kazandırabilmek ve derse aktif katılımını sağlayabilmek amacıyla laboratuvar ve proje çalışmaları gerçekleştirilmektedir.
Beşinci sınıf öğrencilerimiz Fen Bilgisi derslerinin ilk ünitesi olan “Vücudumuzun Bilmecesini Çözelim” de besin içeriklerini ve vitamin çeşitlerini öğrenirler. Sağlıklı yaşam için besinlerin önemini kavrarlar. Diş çeşitlerini model üzerinde gösterirler. Sindirim ve boşaltım sistemini öğrenirler. ” Kuvvetin Büyüklüğünün Ölçülmesi” ünitesinde dinamometre kullanarak kuvveti ölçer. Sürtünme kuvvetinin etkilerini öğrenir. “Maddenin Değişimi” adlı üçüncü ünitede öğrencilerimiz maddenin hal değiştirebileceğini deneylerle öğrenir. Saf maddelerin ayırt edici özelliklerini belirler. Isı ve sıcaklık arasındaki farkları açıklar. Bir sonraki ünite “Işık ve Ses”tir. Bu ünitede öğrencilerimiz ışığın her yönde ve doğrusal yayıldığını çizimle gösterir. Tam gölge oluşumunu deneyle gözlemler. Sesin yayılabildiği ortamları test ederek öğrenir. Aynı sesin farklı ortamlarda farklı duyulduğunu keşfeder.
“Canlılar Dünyasını Gezelim ve Tanıyalım” adlı ünitede öğrencilerimiz; canlılara örnekler verir, çevre sorunlarını araştırır ve çözüm önerileri sunar. “Yaşamımızın Vazgeçilmezi Elektrik” adlı ünitede ise öğrencilerimizden elektrik devresindeki elemanları öğrenip göstermesini isteriz. Öğrencilerimiz elektrik devresi kurar ve çalıştırır. Fen Bilgisi dersinin son ünitesi olan “Yer Kabuğunun Gizemi” ünitesinde öğrencilerimiz; fosil bilimini, bu alanda çalışan uzmana verilen adı öğrenir. Kültürel mirasın önemini araştırır. Erozyon ve heyelan arasındaki farkları araştırır. Hava, toprak ve su kirliliğinin nedenlerini öğrenir.